Pomen komunikacije v podjetju


Objavljeno: 29. 11. 2019     Avtor: doc. dr. Katja Pesjak, Fakulteta za zdravstvo Angele Boškin
pomen_komunikacije
 
Komuniciranje je osrednja socialna dejavnost ljudi:  a) veliko večino življenja posvetimo komuniciranju z drugimi ali s samim seboj, b) je univerzalna dejavnost in del skorajda vseh ostalih dejavnosti, c) komuniciranje je edini način, da spoznamo kdo smo in da to povemo drugim.
Komuniciranje je lahko bolj ali manj namerno, bolj ali manj zavestno, bolj ali manj prepoznavno in vplivno. Razvija in spreminja se v času. Sporočila imajo svoj lasten pomen znotraj določenega socialnega konteksta – znotraj družine, razreda, skupine, institucije … Komunikacija se nanaša tudi na zgodovino vpletenih, njihova pričakovanja in načrte. Skratka, gre za kompleksen fenomen, ki ima pomen in vlogo v vsek okoljih našega vsakdanjega življenja, tudi na delovnem mestu.

Komuniciranje naj bo konkretno na vseh ravneh

Na delovnem mestu naj bi izbrali način komuniciranja, s katerim dosežemo zastavljeni cilj. Vendar se na delovnem mestu poleg formalnih odnosov vzpostavijo tudi neformalni odnosi. Namen komuniciranja na delovnem je postavljanje in doseganje ciljev strukture oziroma podjetja. Namen komuniciranja na delovnem mestu je izmenjava informacij, vplivanje na okolje znotraj podjetja ter vplivanje na širše okolje zunaj podjetja. Predvsem je pomemben prejemnik informacije, ne toliko govorec. V delovnih okoljih moramo stremeti k temu, da je komuniciranje konkretno na vseh ravneh – konkretna vprašanja , konkreten cilj, konkretne okoliščine. Vodilni v podjetjih preko komunikacije izvajajo vodenje, organiziranje in načrtovanje. Rezultat komunikacije mora biti doseganje cilja in tudi oblikovanje dobrega vzdušja. Uspeh organizacije je namreč v veliki meri odvisen od komuniciranja med zaposlenimi.

Komunikacija vpliva na zdravje

Delovno okolje in medsebojni odnosi na delovnem mestu dokazano vplivajo na zdravje zaposlenih. Komunikacija je pomemben element delovnega okolja in odnosov, torej je ena izmed številnih psihosocialnih dejavnikov, ki vplivajo na delavce na delovnem mestu in tudi komunikacija vpliva na zdravje posameznikov. Če so delavci zdravi in zadovoljni, pa delajo več in bolje. Ob podatku, da v Sloveniji vsak dan z dela izostane od 38.500 do 39.000 zaposlenih, je naložba v dobro počutje delavca na delovnem mestu pomembna za uspešno delovanje delovne organizacije. Potrebno bi bilo razmišljati o oblikovanju učinkovite komunikacije na delovnem mestu.  V klasično zasnovanih organizacijah so informacije skoncentrirane v zgornjih plasteh menedžmenta in komunikacija je omejena zgolj na prenos skopih navodil za delo, vodje pa jo večinoma uporabljajo za vzdrževanje nespremenljivosti delovnih struktur in procesov. Vemo, da sodobno poslovno okolje od podjetij zahteva prilagodljivost in s tem dinamičnost. Potrebno je sodelovanje vseh zaposlenih, saj so pomembne informacije prisotne povsod v podjetju. Z aktivnim vključevanjem vseh zaposlenih ustvarjamo osnovne pogoje za nastajanje komunikacije »smisla«. In na tak način se lahko v poslovne svetu uspešno soočimo z vsemi izzivi.


Članek je bil objavljen v marčevski izdaji revije Obrtnik-podjetnik 2019.