![]() |
Prilagodite si delovno okoljeKoristni članki Čas branja 12 minut Namen ergonomije je vzpostavitev delovnih mest, ki omogočajo učinkovito izvedbo delovnih nalog brez prekomernih obremenitev na delavca. To predstavlja izzive tako za delodajalce kot tudi za delavce. Končni cilj je olajšati kakovostno izvedbo dela brez nepotrebnega tveganja za poškodbe ali bolezni zaradi biomehanskih, fizioloških ali psiholoških preobremenitev (1).
Vzemite nekaj minut in poskušajte prilagoditi svoje delovno mesto sebi in svojim potrebam. V skladu z zmožnostmi poskušajte naslednje:
Delovna površina
Če je miza prenizka, jo podložite. Če je previsoka, boste ustrezen položaj zagotovili z nastavitvami vašega stola. Idealno je, če miza omogoča delo tako v sedečem kot v stoječem položaju, saj ima tovrstno izmenjavanje položaja med delom številne pozitivne učinke na zdravje.
![]() Nastavitve stola
Kaj pa sedenje na žogi? Za večino je tovrstno sedenje primerno le kot občasna alternativna oblika sedenja, ko se za nekaj časa pisarniški stol zamenja z žogo. Sedenje na žogi celoten delovnik za večino ni primerno, saj postanemo zaradi aktivnega vzdrževanja položaja utrujeni. Posledično tudi na žogi zavzamemo pasiven položaj, ki je pogosto precej bolj obremenjujoč za hrbet, kot je sedenje na kakovostnem pisarniškem stolu. Cenovno in prostorsko ugodna alternativa za občasno dinamično sedenje je uporaba napihljivega diska, ki ga uporabite na svojem pisarniškem stolu in ga umaknete, ko začutite, da ste zavzeli pasiven položaj.
Nastavitve zaslona
Tipkovnica in računalniška miška
Drugi pripomočki in organizacija prostora
1. cona - znotraj dosega podlakti. Ta cona je v pisarni rezervirana predvsem za tipkovnico in miško. V tej coni praviloma nimamo drugih predmetov, razen če jih uporabljamo pogosteje kot tipkovnico ali miško.
2. cona – v dosegu rok. V tej coni so pripomočki, ki jih pogosto uporabljamo (npr. telefon, beležka in podobno) in jih lahko dosežemo brez nagiba trupa.
3. cona – v dosegu z nagibom trupa. V tem območju so predmeti, ki jih potrebujemo le občasno, a da jih dosežemo, ni potrebno vstajati.
Vaše delovno mesto je sedaj organizirano tako, da zmanjšuje tveganja za nastanek mišično-skeletnih težav. Ste naredili veliko prilagoditev in se vam dozdeva, da vam je prejšnja postavitev bolj ustrezala? Dajte novim nastavitvam priložnost vsaj en teden, saj ste bili na pretekli položaj (četudi ne optimalen) navajeni in spremembe vedno potrebujejo nekaj časa, da se jih privadimo. Za konec poskrbite še za kak osebni predmet ali sliko na vašem delovnem mestu, ki bosta imela dodaten pozitiven vpliv na vaše počutje.
Lep pozdrav do prihodnjega tedna!
1. Chengalur, S.N., Rodgers, S.H., & Bernard, T.E. (eds.), Kodak's Ergonomic Design for People at Work., second edition, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, 2004, p. 411
Avtorja:
doc. dr. Matej Voglar, mag. kin., dipl. fiziot., Denisa Manojlović, mag. fiziot., dipl. fiziot.
|
![]() ![]() Partnerji projekta: ![]() ![]() ![]() ![]() Projekt »Podaljševanje delovne aktivnosti in zmanjševanje odsotnosti z dela v KRZS – STAR-VITAL: Združeni ukrepi za vitalnost starejših delavcev«. Naložbo financirata Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada ter Republika Slovenija, in sicer Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Naložba se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020, v okviru 8. prednostne osi: »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, 8.3. prednostne naložbe: »Aktivno in zdravo staranje«, 8.3.1. specifičnega cilja »Podaljševanje in izboljšanje delovne aktivnosti starejših, vključenih v ukrepe«. |